سئو به زبان ساده

امروزه با وجود موتورهای جستجو، هر کسی میتواند از روی کاناپه منزل یا صندلی مترو یا هرجای دیگری، خدمات و محصولات موردنظر خود را پیدا کند.

پس مهم نیست شما تهیه کننده غذای خانگی هستید، باشگاه دارید ، کالای خاصی را میفروشید یا صادر کننده آجیل هستید، بازار هدف شما تنها با چند کلمه در موتورهای جستجو مثل گوگل باید بتواند شما را پیدا کند.

اولین قدم داشتن سایت با اطلاعات کامل از شما و محصولاتتان است. اما همین کافی نیست.

در واقع موتورهای جستجو مثل گوگل از الگوریتمهای خاصی پیروی میکنند تا لیست نتایج را به مخاطب نشان بدهند.

به زبان ساده سایت شما باید بر طبق این الگوریتم ها جلو برود تا بتواند به صفحات اول و نتایج بالاتر در لیست نتایج برسد.

ما به بهینه سازی سایت بر طبق این الگوریتم­ها سئو میگوییم.

متخصصین سئو ، تحقیق می­کنند که  بازار هدف شما از چه کلماتی در هنگام سرچ استفاده میکنند و برطبق این کلمات کلیدی سایت را آماده میکند، تا بعد از مدت زمان خاصی رتبه های بهتری  در لیست جستجو بگیرد.

البته که این ساده­ترین شکل تعریف سئو می­باشد.

در پشت صحنه اما متخصص این زمینه ،ساعات زیادی تحقیق میکند، رقبا را آنالیز میکند و روی سایت شما کار میکند.

مزایای سئو کردن سایت چیست؟

سئو یکی از بخش های مهم در استراتژیهای بازریابی است پس باهم چند دلیل که به ما نشان میدهد چرا سایت باید سئو شود را میخوانیم.

ساختن برند:

برندینگ از مهمترین هدف­های هر کسب و کاری است که جایی دیگر در مورد آن کامل صحبت خواهیم کرد. اما سئو باعث میشود در دسته بندی کسب و کارتان در زمینه دیجیتال هم شناخته شوید.

مثال: شما یک فروشگاه معتبر لباس ورزشی هستید، همه افراد محلی با تبلیغاتی محیطی که کرده­اید تا چند کیلومتری،  شما و فروشگاهتان را میشناسند . اما در دنیای امروز این کافی است؟

مسلما خیر وقتی شما سایت و صفحات اجتماعی داشته باشید و روی سئو سایت خود کار کرده باشید من به عنوان یک تازه­ وارد در شهر با سرچ شما را پیدا میکنم.

اما در هنگام ساخت یک برند چیزی که بقیه هم در مورد شما میگویند بسیار مهم است. وقتی شما سایت و صفحات اجتماعی داشته باشید میتوانید تعامل شبانه روزی با مشتری برقرار کنید و تاثیرگذاری خود را بیشتر کنید.

سایت بهینه یعنی ترافیک بازدید بیشتر

هدف از بهینه کردن سایت بالا آوردن رتبه شما در موتورهای جستجو است. ا ما در پشت صحنه خواهان بدست آوردن بازدید بیشتر و ترافیک بالاتر هستیم.

سایت زیر را نگاه کنید:

سایت یک برند در طی یک سال از صفر بازدید کننده به  100هزار بازدید کننده ، رسیده است.

سئو یعنی کار مداوم + زمان

پس اگر خواهان بازدید بیشتر هستید باید بهینه سازی کنید و زمان مناسب را در اختیار متخصص خود بگذارید.

مشتری­ها جدید شما را پیدا میکنند

وقتی شما یک سایت بهینه شده با اطلاعات کامل دارید در ذهن مشتری می­مانید. طبق تحقیقات انجام شده 64 درصد از افرادی که برای اولین بار در مورد محصولی سرچ میکنند ، خواهان اطلاعات هستند، اطلاعات در مورد خدمات یا محصول مورد نظر. در ارائه اطلاعات خسیس نباشید و یادتان باشد 41% از این افراد مشتریان بالقوه هستند و بعد از اینکه با اطلاعات شما سیراب شدند مشتری شما خواهند شد.

اعتبار و ارزش

وقتی شما به عنوان مشتری که در حال سرچ هستید ترجیح میدهید روی لینک­های اول کلیک کنید. چندبار برای ادامه تحقیق خودتان در مورد خدمات و محصول به صفحه های سه و چهار نتایج گوگل رفته­اید؟

پس وقتی شما به عنوان کسب و کار برای برندتان ارزش قائل باشید و روی بهینه سازی آن کار کنید تا در مدت زمان مناسب به رتبه­های بالاتر برسد مشتری به شما و برندتان اطمینان بیشتری میکند.

برنده مسابقه باشید

واقعیت در این هست که با سئو شما فقط رتبه سایت خودتان را بالا نمیبرید بلکه در مسابقه بین رقبای خود هم پیشی میگیرید.

رتبه های اول 20.5% کلیک میگیرند، رتبه دوم 13.32%، رتبه سوم13.14%  و …

در عکس زیر رابطه کلیک گرفتن و رتبه سایت را میبینید.

و آخرین دلیلی که امروز میگم برای سئو سایت:

گرفتن بازخورد هست.

یکی از بزرگترین مزیتهای سئو کردن سایت  این است که میتوانید هر حرکتی را آنالیز کنید. برخلاف روش­های سنتی شما بازتاب هر محصول و اطلاعات جدید را میتوانید داشته باشید.

و بعد از مدتی متوجه میشوید از چه روش­هایی بیشتر جواب میگیرید، با کدام اطلاعات تعاملاتان با مشتری بیشتر میشود و در نهایت بودجه خود را چطور مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
ArabicEnglishPersianTurkish